Trasa nr 4 ,,Stare Buty”

Frombork- kolej nadzalewowa- rzeka Bauda- parking leśny 4km

Organizator: Klub Turystyczny  ,,Figa” w Braniewie
Klub reprezentowały 4 osoby

Po półtorarocznej przerwie pojawiliśmy się ponownie na imprezie zaprzyjaźnionego
klubu turystycznego ,,Figa” z Braniewa. Z ,,Orłów” pojechaliśmy w składzie:
Daniel, Marcel, Paweł i nasz sympatyk Artur. W pociągu jechało się dobrze za oknem
podziwiając uroki Pomorza. Było słonecznie i ciepło. W Elblągu przesiedliśmy się na PKS.
Paweł zdecydował że przejdzie się sam z Pogrodzia przez Tolkmicko do Fromborka aby
powspominać sobie wędrówki owrpowkie oraz zwiedzić Tolkmicko. Początek trasy był
przyjemny jednakże 2 kilometry przed Tolkmickiem zaczęło padać. Po dotarciu do
miasta nasz Prezes schronił się w miejscowej restauracji aby zjeść obiad oraz
przeczekać opady. Po dłuższym czasie wyruszył ponownie na trasę, dalej padało
tylko przelotnie, wędrując trasą nadzalewową podziwiał uroki zalewu, a do Fromborka
dotarł na godzinę 18.
Daniel z Marcelem dojechali zaś do Fromborka i stamtąd powędrowali czerwonym szlakiem do
rzeki Baudy. Gwałtownie popsuła się pogoda i zaczęło padać. Wtedy skręcili wraz ze
szlakiem rowerowym R-64 nad zalew. Po chwili oboje byli przemoknięci ale podziwiali
piękne widoki częściowo pokryte mgłą. Po dotarciu do miejscowości Różaniec ze względu na
ciągłe opady postanowili wędrować dalej w kierunku miejscowości Pogórze. Tam przestało
padać i ostatnie kilometry do Braniewa przeszli bez opadów. W Braniewie odwiedzili
znaną naszym klubowiczom pizzerię w centrum miasta do której po chwili dotarł Artur który
ze względu na pracę dojechał koło 17 bezpośrednio do Braniewa. Na 18.30 przewidziany był
start trasy ,,Stare Buty”. Na starcie zjawiło się około 25 turystów. Wszystkich przywitał
Zbigniew Kędziora obecny Prezes KT ,,Figa” a zarazem kierownik naszej trasy. Zdecydował
że trasa wieczorna będzie skrócona do 6 km ze względu na złe warunki pogodowe.
Po tym nasza grupa stwierdziła że zaopiekuję się bagażami wszystkich uczestników i
pojedzie z nimi na bazę do Fromborka. Spowodowane było to głównie tym ze Daniel z
Marcelem przemokli do suchej nitki wędrując wcześniej. W tym czasie Paweł dotarł do
Fromborka i spotkaliśmy się z nim w PTSM, bazie noclegowej naszej trasy. Cała grupa
dotarła do bazy o 20.30. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na powitalną kolację,
a następnie na biesiadę turystyczną która trwała do późnych godzin nocnych.
W sobotę rano pojawiliśmy się na śniadaniu przygotowanym na godzinę 9.00, należy
wspomnieć że posiłki były syte i bardzo smaczne. Już godzinę później ruszyliśmy na trasę.
Jeszcze we Fromborku spotkaliśmy przedstawicieli TV Braniewo którzy nakręcili
krótki materiał. Początkowo Zbyszek prowadził nas po bezdrożach, dalej trasa prowadziła
malowniczymi lasami. Około 15 w miejscowości Nowiny zatrzymaliśmy się na obiad, ku
naszego zdziwieniu obiad jedliśmy z porcelanowej zastawy jak w restauracji czego
wcześniej nie doświadczyliśmy w warunkach polowych. Do Fromborka powróciliśmy na 17,
przez cały dzień pogoda była wyśmienita. Wieczorem na kolację z biesiadą wybraliśmy się
do lokalnej restauracji tuz przy wzgórzu katedralnym. Tam spotkaliśmy się z Panią
burmistrz Fromborka. Impreza zakończyła się o godzinie 23.
W niedzielny poranek po śniadaniu wybraliśmy się na krótki spacer podążając przy kolei
nadzalewowej po czym z parkingu leśnego przewieziono nas do Braniewa. Tam w Braniewskim
Centrum Kultury spotkaliśmy uczestników z innych tras m. in. Przyjaciół z Klubu
Turystycznego ,,Szuwarek” z Nowego Dworu Gdańskiego , czy serdecznego przyjaciela z
OWRP Sławka Kałabuna. Podczas zakończenia skosztowaliśmy wojskowej grochówki,
obejrzeliśmy relację filmową oraz odebraliśmy nagrody, wyróżnienie pucharem z trasy
,,Stare Buty” wraz z dyplomem i upominkami oraz wyróżnienie za przybycie z
najdalszego miejsca na tegoroczną imprezę. Po zakończeniu udaliśmy się na PKS do Elbląga,
a następnie pociągiem pośpiesznym udaliśmy się do Słupska. Do domu wróciliśmy na 20 wieczorem.